måndag 13 juni 2011

det blommar i planteringsbordet



Nu blommar det i planteringsbordet igen! Denna gång av bland annat fjärilslavendel och en mörklila pelargon. Jag flyttade ut och målade planteringsbordet i våras och sedan dess har det användts flitigt, både till plantering och små snickerier. I lådan på den understa hyllan har jag planteringsjord och i lådorna har jag plastkrukor och lite redskap. Men... jag har egentligen ett planteringsbord till, som jag inte kommer visa några bilder på! Där ligger krukor, hinkar, verktyg, jord, gödselpåsar och halvvissna krukväxter i högar, allt sådant jag inte vet vart jag ska göra av och som är för otympligt att ha vid det nya planteringsbordet. Vi är egentligen inte så ordningssamma i detta huset, och vi brukar hitta ställen där vi kan trycka in och fösa bort all oreda. Men det är ju skönt att ha något ställe där det ser ut att vara lite ordning och reda i alla fall!


äldsta tösen har fått egna trädgårdsredskap av sin mormor
Ha det bra!
Ullis

12 kommentarer:

  1. Det "offentliga" planteringsbordet ser finfint ut!!!
    Jag är väldigt förtjust i fjärilslavendel och blev nu påmind om att jag borde införskaffa en sådan. I morgon kanske...

    En hälsning från Åsa

    SvaraRadera
  2. Åh så fint!!! Jättegulligt! Nu vill jag göra likadant!:)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker pelargon!

    SvaraRadera
  4. vackert o så rogivande!
    Pelargonen är sagolik o det blåa fatet som fjärilslavendlen står på ger mig danska vibbar ;-)
    Tisdagskram till dig
    gisela

    SvaraRadera
  5. Så mysigt med blomster.
    Men oj vad jag känner igen mig. Jag brukar kalla min oordning för organiserat kaos, för trots att det kan för andra se väldigt rörigt ut så vet jag precis var jag har allt =)
    Men visst är det även fint med riktig ordning ibland, det tråkiga är väl dock att det ska vara så svårt att hålla det så, ordningsamt och fint.
    Ha en fortsatt skön Tisdag,
    Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Japp, gillar skrapa undan hörn, det blir ju bara att gå runt och plocka och organisera annars men lite fint måste man ju också ha :). Det var en jättefin planteringshörna du har där!

    Verkligen vacker pelargon!

    Ha det fint, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  7. Härligt att ha ett så fint planteringsbord! Jag måste införskaffa lite lavendelplantor, min balkong är inte komplett utan dem.

    SvaraRadera
  8. Så fint. Jag bär omkring och bökar ner överallt, nu får jag inspiration att göra något vettigt, men att få till det så snyggt som du har det klarar jag nog inte. Verkligen fint och jag tycker om färgerna.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  9. Vilket jättefin liten planteringshörna du har där!! Fin färg på skåpet.

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  10. Så fint det ser ut! Ska kolla om jag kan göra här någonstans ett sånt mysig arbetsplats.
    Ha en fin onsdag!

    SvaraRadera
  11. Fina bilder och vilket praktiskt planteringsbord.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  12. Men gud så fint, det var det sötaste jag sett på länge! Tänk omman bodde så att man kunde ha ett litet charmigt planteringsbord som det växte blommor ur! :)

    Minns ej om jag svarat, lite mkt i huvudet just nu, men jag gör nästan alla mina dekorationer i marsipan. Vita detaljer i sockerpasta eller vit marsipan :)

    SvaraRadera