lördag 18 juni 2011

barnkalas och cake pops



Tre timmars barnkalas är nu avklarat! Puh! Vår äldsta dotter fyller snart 6 år och idag firades hon ordentligt av sina kompisar. Hon blev jätte nöjd med sitt kalas, men känner nu, precis som vi, att det är ganska skönt att det är över nu. Hon sitter vid köksbordet och målar med sina nya glitterfärger, lillasyster bygger med klossar i deras lekrum, deras pappa sitter ute i trädgården och dricker kaffe och jag sitter uppe i arbetsrummet vi datorn. Vi behöver tydligen allihop  koppla av för sig själva...

Det bjöds bland annat på cake pops på kalaset. Fröken pyssel med bloggen Pastill ger mig massor av inspiration, från pyssel till bak, och receptet på cake pops hittade jag hos henne. De var kladdiga, men annars ganska enkla att göra. Testa dem gärna!

Ha en skön lördagskväll!
Ullis

8 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Barnkalas är kul men även krävande på nått sätt! Jag är alltid glad när det är över, speciellt i den åldern vill dem har nya lekar hela hela tiden. Nu när mina är stor vill, ska jag bara se till att det blir mat, och det känns också lite konstig!
    Ha en fin lördag!
    Ute

    SvaraRadera
  2. Dom såg riktigt smarriga ut, det måste vi nog testa här hemma. Tror att sonen skulle gilla dom :-).

    SV: Jo, det går bra med företaget. Än så länge är har jag mest producerat, alltså inte kommit igång så mycket med försäljningen. Men ikväll/natt bränner jag ännu en glasyrugn och förhoppningsvis blir den bra o kan börja min försäljning så smått. Bilder kommer :-).

    Ha en fin helg!
    Kram /Åsa

    SvaraRadera
  3. Åh vad goda dom ser ut! Vad mysigt med barnkalas på sommaren (mina små är vinterbarn), men jag förstår att ni kan behöva varva ner lite nu. Vi har haft kalas i 2 timmar och det tyckte jag var jobbigt (och roligt såklart!) nog ;-)

    SvaraRadera
  4. Förstår att ni behöver lite egentid efteråt :). Det är underbart härligt både före, under och efter ett kalas kan man säga.
    Verkligen häftiga klubbor, har inte så små barn men jag ska nog prova ändå :).

    Ha en fin helg, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  5. De var supergoda och hur fina som helst :) Kram Johanna

    SvaraRadera
  6. Åh, de är ju så smaskiga de där. Jag har också gjort sådana en gång och det är, som du säger, lite kladdigt men ack så gott och fint :)

    Jag önskar dig en fortsatt fin dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  7. Så gott det ser ut och jag kan tänka mig 3 timmars barnkalas, huuuh, huuh, jag blir trött!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Åh, vilka bilder...! Ser galet gott och kalasigt ut. :-)

    SvaraRadera