torsdag 30 juni 2011

en sommarlovsdag


De bästa sommarlovsdagarna tycker jag är de som har så lite inplanerat som möjligt i förväg, de som gör att man känner sig avkopplad direkt man vaknar. Idag var en sådan dag. Solen har lyst från en blå himmel hela dagen, barnen har pysslat, klippt och vikt av papper, ritat, byggt med klossar, badat i den lilla poolen, plockat jordgubbar och blombuketter, och jag har inte gjort mycket mer än tittat på dem, ätit glass, pillat lite i rabatterna och njutit, av barnen och av sommaren.

Ha det bra!
Ullis

18 kommentarer:

  1. Håller med dig att sådana dagar är fantastiska. Sen finns ju dagarna då det regnar och det är myror i brallan både hos liten och stor och bråk och stök och suck!!!
    Härligt somrigt färgpotpurri med bilder du bjuder på. DET är sommar det!

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  2. Det låter som att du har haft en mysig dag! Jag gillar också dagar då man inte har planerat så mycket, utan bara kan gå och skrota runt.

    Vad synd att du inte säljer dina akvareller ännu. Men om du får för dig att börja göra det, så har du som sagt en kund här :-)! Du är ju superduktig!

    Kram /Åsa

    SvaraRadera
  3. Låter underbart! Precis som en ledig sommardag ska va :)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  4. En riktig bradag, det är gott det!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Så njutbart! Jag har oxå - under vissa stunder bara suttit och varit - detta har jag varvat med tvättstuga och utjämning av en bit av trädgården - underbart!
    kram gisela

    SvaraRadera
  6. Så härligt och så fint kollage med alla färger!!!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig sommarlovsdag! Håller med dej precis! Bäst när man inte har något inplanerat! Svar: jag vet känslan när man slängt något som man senare ångrar. Ofta väljer man fel grej när man väl slänger.. Ha en fin fin dag i morgon oxå! kramar

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig collage och vilken härlig beskrivning av en sommarlovsdag! Du har så rätt de oplanerade dagarna är underbara. Hoppas du får även en sådant fin fredag, idag! Må så gott! Ute

    SvaraRadera
  9. Oh, jag kan inte riktigt minnas när jag senast hade en sådan skön dag. Mina barn har kommit ur fas och skriker och bråkar hela tiden just nu. Men hos oss brukar det gå i perioder så jag håller tummarna att snart få en så skön sommar jag med!

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  10. Låter som sköna sommardagar ska vara!!
    Vilket färgglatt collage du fotat! Läckert!

    Njut av helgen! Kram Marie

    SvaraRadera
  11. Lite skapande också hinner du med märker jag med ett vackert sommarkollage. Vilka underbara färger. Och så en fråga. Är det en ubåt de små dockorna ligger i?
    Kram T

    SvaraRadera
  12. Härliga bilder och fint kollage. I vilket program gör du det?

    SvaraRadera
  13. Instämmer helt i din sommarlovsfilosofi.
    Ha en riktigt skön helg!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  14. Ja, blanka dagar är vad man behöver ibland... Fint bildcollage som lockade hit mig!

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  15. Ja, och är det inte det som verkligen är ledighet.
    Att få vara spontan och göra det som faller en in.
    Har äntligen hunnit läsa ikapp lite.
    Vilka läskande inlägg, melondrinken och jordgubbsglass tårtan ;)
    Hoppas ni får en härlig start på veckan.
    Kramar

    SvaraRadera
  16. Så härligt!
    Håller med, det är de dagarna som är bäst!

    Ha det fortsatt fint, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  17. Så underbart det låter.. Snart semester även för mig.
    Riktigt fina sommarbilder!
    Ha en fin tisdag!
    Kram Frida

    SvaraRadera
  18. Vilka underbara bilder! Visst är det underbart att vakna upp till en dag då man inte har något planerat! :)

    Jag önskar dig en fin dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera