tisdag 7 juni 2011

smultronställe: Gårdby café och lanthandel



Jag tänkte börja med en ny etikett: Små smultronställen. Ofta när vi åker runt på utflykter och besöker mysiga ställen, t.ex. ett café, en extra rolig plantskola, ett härligt badställe eller en antikbod, känner jag att jag vill jag tipsa andra om det. På sommaren händer detta lite oftare, och nu tänkte jag samla dessa platser här på bloggen.

Först ut är Gårdby café och lanthandel och Sigfrid Rudbergs Diversehandel som ligger på östra Öland. I en härlig miljö, med lummen trädgård, kan man sitta och fika under ett äppelträd, handla karameller i strut inne på lanthandeln och titta in i diversehandeln där ett blandat utbud av söta lantliga in- (och ut-) redningsföremål finns till försäljning.

Jag var här i helgen med min syster och hennes sambo, och i strålande solsken och omgivna av röda vallmo satt vi vid de vita trädgårdsmöblerna och åt ljuvlig rabarberpaj. Vill ni hitta hit finner ni adress och telefonnummer på cafekartan.se.



Hoppas ni alla får en skön dag!
Ullis

9 kommentarer:

  1. Kul att få sig berättat om små smultronställen, det är alltid så mysigt, och det är mysigt att beöka också, man hittar alltid något att köpa med sig och så får man inspiration också!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Åh va vi hade det mysigt där :) Dina bilder är fantastiskt vackra, älskar verkligen den översta! Stor kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Supertrevligt att få tips på fina utflyktsmål. Man vet aldrig när man har vägarna förbi! =)

    Må så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. Oj så mysigt det såg ut, särskilt med all blommande vallmo runt omkring!

    SvaraRadera
  5. Älskar utflykts-tips. Tusen tack, Kram.

    SvaraRadera
  6. Vilket fint tema på inlägg. Såna här tips kan man ju aldrig få nog av. Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga bilder, åh vad jag tycker om den första. Jag tycker det är en kanon idée att tipsa om smultronställen. Önskar dig en fin kväll och en fin onsdag.
    Ute

    SvaraRadera
  8. Men åh vilken underbart bra kategori! Så fina foton! Vart bor du?`Kan du ta och masa dig till Stockholm och kolla upp lite fina smultronställen häromkring? ;-)

    SvaraRadera
  9. en mycket god idé med smultronställen att besöka - det är inte alltid man har tid att åka runt o leta - o ibland hittar man bara inte.
    önskar dig en god natt - och ett härligt uppvaknande i morgon
    kram gisela

    SvaraRadera