måndag 6 juni 2011

sommar, sommar, sommar

härligt klarröd vallmo

Hemma igen efter en underbar helg hos min lillasyster och hennes sambo! Mycket prat, skratt, promenader och fika, och jag har till och med sovit ut på mornarna! Jag känner att jag har fått lite ny energi och det är härlig att vara hemma igen hos min egen lilla familj. Idag har jag strosat runt i trädgården och blivit förvånad över att det faktiskt har hunnit hända en del på bara de få dagar jag har varit här ifrån, några blommor har slagit ut, och andra håller på att vissna. Och det är sommar!

Massor av god mat har jag bjudits på hemma hos syster.
Kika in på hennes blogg Vita Vardagen!


Nu verkar det dessutom som om vår dator fungerar, och jag kan äntligen blogga som vanligt. Förra veckan tog det mig minst ett par - tre timmar att få upp ett inlägg, vilket är mer tid än jag vill lägga.

Ha en härlig sommarvecka!
Ullis

8 kommentarer:

  1. Vallmon är så vacker! De är inte riktigt på gång här hos mig, men grannen har en annan sort och där blommar de. Ha en skön och trevlig dag.//Christina

    SvaraRadera
  2. Härligt med systerskap, det kan jag aldrig få nog av.

    SvaraRadera
  3. Saknar dig redan syster. Det var supermysigt att ha dig här :) Kram!!

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga vallmo du har,ååh så fina! Mina är på gång. Vad härligt det låter med din "systerhelg", jag har tyvärr ingen syster men tre mysiga bröder. Önskar dig en fin kväll!
    Ute

    SvaraRadera
  5. Av någon anledning vill mina vallmo inte blomma i år - men det finns som tur är annat som jag kan glädjas åt :-)
    Syskonkärlek är ljuvlig - önskar jag kunde vara nära min syster dessa dagar - hon har det jobbigt - hennes lilla svärmor har lämnat jordelivet.
    men vi skriver som tur är o pratar telefon
    kram gisela

    SvaraRadera
  6. Låter som en riktigt mysig helg.
    Skönt med lite lata dagar ibland.
    Förresten, har ju haft så lite tid så inte hunnit läsa bloggar särskilt regelbundet, men måste ju bara säga att jag älskar blompinnen. Återvinning när det är som bäst.
    Hoppas du får en skön vecka nu,
    Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Ja, nu är det verkligen sommar. Det blommar så många vackra blommor nu så det gäller att njuta. Vallmo är en underbar blomma! :)

    Jag önskar dig en härlig tisdag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  8. Härligt med en tur och få vila upp sig lite med en paus från allt det vanliga. Även om det alltid är lika skönt att få komma hem. :-)

    Hoppas du har en fin tisdag!

    SvaraRadera