fredag 10 juni 2011

farligt vacker


Ibland skäms jag nästan för att vi har gullregn i vår trädgård, där lekande barn springer runt varje dag. Vi har tre stycker ganska stora gullregnsträd, som stod på tomten när vi flyttade hit, och även om vi vet hur giftiga de är kan vi inte förmå oss att till att såga ner dem. De blommar ju så otroligt vackert på försommaren!

Nu är det helg och jag hoppas verkligen att det blir skönt väder så att vi kan vara ute mycket! Morgondagens planer är att plocka blommor till buketter, rensa lite ogräs och bygga godistroll (det senare är den äldsta dotterns idé, kanske får ni se några bilder imorgon...)

Hoppas ni får en fin helg!
Ullis

6 kommentarer:

  1. Oj, vilken härlig blogg, här kan jag komma in och njuta av fina trädgårdsbilder, medans min egen trädgård förfaller haha.. nejdå riktigt så illa är det väl inte, men nästan ;) ..

    SvaraRadera
  2. Gomorron
    Gullregn är jättevackert, när dom blommar är det sommar. Så jättevackra foton du tar, helt ljuvligt fint i din trädgård.
    Ha en mysig helg
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Så härligt med gullregn, och det finns så mycket farliga saker överallt för barn, då är gullregn det vackraste :)
    Här har det varit 32 grader!!! Puhh, det är nästan för varmt, då vill/kan man bara vara.
    Ha det fint.
    PS:Har gjort din iskaffé, så gott den var!
    Ute

    SvaraRadera
  4. Godistroll låter spännande, kanske jag också kan göra ikväll, ska höra med Herr J :) Snart ses vi, tjohoo! Kram Johanna

    SvaraRadera
  5. Guldregn är en vacker växt - jag som är rimligt gannal har överlevt både att ha den nära o att smaka på ärtskidorna - inget jag kan rekommendera - Det gäller att lära sina små om faror i det ljuvligt vackra o lockande.
    kram gisela

    SvaraRadera
  6. Gullregn är underbart vackra! Vi har också flera träd i vår trädgård och de får stå där de står. När barnen var små talade vi om att de var giftiga och att de ej fick leka med dem och det var inga problem. Inte ens idegranen rörde de. Men den högg vi ner för några veckor sedan. Den fick lämna plats för ett växthus som ska byggas där.

    Fortsätt njuta av dina vackra gullregn och din underbara trädgård vännen och ha det fint!

    Kram Lotta

    SvaraRadera