onsdag 15 juni 2011

rosa, rosa, rosa


Det har visst råkat blir väldigt mycket rosa på min blogg i de senaste inläggen... och egentligen borde jag väl variera färgskalorna... men vem kan väl motstå dessa rosa pioner! Vi har massor av dem och de får mig att tänka på allt från rosa sockervadd, till jätte maränger, ballerinakjolar och cerise nagellack... Är det någon som vet vad min sort heter? Vet i alla fall att det är en vanlig sort för den syns lite överallt i trädgårdarna här omkring. Jag har i veckan även planterat en vit pion, men det dröjer nog några år tills den bjuder på en sådan här blomning, så idag blir det rosa fluffpioner för hela slanten!
   



9 kommentarer:

  1. God middag! Din pion heter - enligt mig - doftpion eller bondspion.........ha en underbar torsdag ( jag hoppas vid Gud att det ÄR torsdag;-) haha)
    kram gisela

    SvaraRadera
  2. Då lärde jag mig något också...!:)
    Ljuvliga är de i alla stadier!!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka otroliga pioner! Underbart vackra.

    SvaraRadera
  4. Åh, de är så fina!! Jag tror dina heter bondspioner (iaf enligt mina grannar) för jag har samma sort och jag väntar på mina.
    Ha en fin kväll/fredag
    Ute

    SvaraRadera
  5. hahahaaaa - jag skrev fel - jag menar BONDPION - inte BONDSPION - det blev lite galet där ;-) kram

    SvaraRadera
  6. Tänker också att jag borde variera färger mer men rosa är ju så himla underbart :)

    Vet inget om sorter tyvärr men bedårande är dom!
    Ha det fint, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  7. Sådana härliga rosa skönheter kan man nog inte se sig mätt på!

    SvaraRadera
  8. Har du många pioner? Lyckans ost! Jag har 2½ ungefär men jag vill ju ha fler så klart, dom är absolut helt underbara. Rosa fluffluff! Kan inte bli bättre.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  9. looooove rosas!!!

    greetings from Spain,
    elena

    SvaraRadera