lördag 16 april 2011

planteringsbordet



kryddor och blomplantor väntar i lådorna på att bli utplanterade



det enda påskpyntet vi har hunnit få upp hemma hos oss, och det är inte ens inomhus...

Idag har planteringsbordet fått en andra strykning med färg, och krukor och redskap har flyttat in. "Bordet" är gammalt och den gula färgen (se hur det såg ut tidigare här) var flagnad, dessutom kommer bordet att stå ute mycket, så det kändes onödigt att lägga mycket arbete på det. Jag rollade bara på lackfärg direkt ovanpå den tidigare färgen, så jag får se hur länge det håller! Jag var egentligen sugen på att måla bordet grönt eller rosa, men sambon trodde det skulle skära sig mot bakgrunden...

Jag har lyckats hålla mig till min lördagsplanering idag, vilket känns bra! Solen tittade dock inte fram, men jag njöt av att vara ute och tycker därför att jag lyckades på även den punkten!

Ha en skön kväll!

8 kommentarer:

  1. Hej! Vad kul att du lämnade en liten hälsning hos mig så att jag hittade hit till din härliga blogg!
    Vilken underbar idé att göra planteringsbord av ett gammalt skrivbord (?)! Det blev himla snyggt med den grå färgen du har valt. (Men nog passar grönt också i alla sammanhang, hihi!)
    Önskar dig en fortsatt skön helg!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Dra mig baklänges och tillbaka igen, va snyggt det blev! Jag är helt mållös.. du är grym! Himla mysigt med blommorna i lådorna också :) Stor kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Såå fint det blev, inspirerande! Har oxå ett objekt som behöver fixas till och som skulle bli ett toppen planteringsbord...

    Här har solen varit framme hela dagen men jag har inte följt lördagsplanen så jag hoppas helt enkelt på söndagsplanen! : )

    Ha en skön söndag! Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Åh vad fint du har det... jag blir så inspirerad! Tack för senast. Många kramar// Lisa

    SvaraRadera
  5. Vilket häftigt bord. Och vad praktiskt att få ett riktigt planteringsbord, här står jag vid diskbänken och det är inte alltid så bra.. jord överallt!

    SvaraRadera
  6. Vilket läckert planteringsbod du har fått till :) hoppas helgen varit skön, kramen VIOLAN

    SvaraRadera
  7. Helt fantastiskt faktisk. Konst på hög nivå, om du frågar mig alltså.
    Kram T

    SvaraRadera
  8. Ser härligt ut det där! Har inga gröna fingrar själv men det är alltid roligt att se andra som pysslar.

    Tack för fina ord om min blogg.. Den här ser ju inte så dum ut den heller ;) Ha det gott //Petronella

    SvaraRadera