måndag 18 april 2011

chokladbolls-Påskägg





Här, Vita Vardagen, kommer mitt bidrag till påskgodisutmaningen. Ok, det blev kanske mer fikagodis än vanligt godis, och tyvärr är de redan uppätna så du får tyvärr inte smaka dem när du kommer ner. Men de var goda kan jag lova!

Är det någon mer som har något Påskgodis att bjuda på?

Recept: Jag har gjort en vanlig chokladbollssmet som jag sedan har försökt forma till ägg istället för till bollar. Använd gärna så mycket ekologiska ingredienser som möjligt, både för din och miljöns skull. Ekologiskt kakao tycker jag dessutom ger mycket godare smak än vanlig kakao. Lägg sedan chokladbollarna i kylen någon timme, eller kanske ännu hellre i frysen en liten stund. Doppa dem sedan i smält vit eller mörk choklad. Gör inte äggen för stora, de blir väldigt mäktiga! Men goda!

8 kommentarer:

  1. Oh my god, vad gott det ser ut! :)

    Jag hoppas kunna hinna med att göra lite påskgodis senare i veckan :)

    Jag önskar dig en fin dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Shit vilka påskägg! De är grymt snygga! Hur gjorde du det där melerade ägget? Nu känner jag att jag får vrida upp min påskgodisnivå några grader :) Kanske passar på att testa att göra dessa påskägg också. Stor kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Så himla gott det ser ut! En rikigt bra idé på påskgodis, som kanske inte heller är alltför krångligt att få till.

    Glad Påsk!

    SvaraRadera
  4. Kan garantera att de var lika goda som de ser ut
    :-)

    SvaraRadera
  5. Mums! Förstår att dom redan är uppätna - dom ser verkligen delikata ut :-).

    Ha en fin kväll!
    Kram /Åsa

    SvaraRadera
  6. Åh, vad gott det ser ut! =)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Så goda de ser ut.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  8. Snyggaste påskäggen jag sett. Att det dessutom döljer sig chokladbollar där inunder gör ju inte saken sämre.
    Kram T

    SvaraRadera