tisdag 19 juli 2011

fru lök har visst gått och blivit lite rund om magen


I början av april satte jag gul och röd lök och morot i olika fäger, och nu är de stora, goda och fina! Jag tänker varje år att jag borde sätta mer av lök och morot, men även i år då jag ökade odlingsytan går de åt för fort! Löken använder vi i matlagning och i sallader, men morötterna äter vi upp på plats i köksträdgården.

Idag skiner solen från en blå himmel och vi passar på att arbeta i trädgården. Vad gör ni idag?

Ullis

5 kommentarer:

  1. Solen sken så vackert och jag tvättade och hängde ut:) NU regnar det! Typiskt...

    Härligt med egna grönsaker!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Vilka fina grönsaker!
    Jag återhämtar mig från en långweekend med andra bloggerskor.....det tar på krafterna!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Inte nog med att du har gröna fingrar... du har Barbiefingrar också!!!! SÅ fint hus!! Jag förstår att hon leker med det!:) Du får nog vara beredd att ta upp beställningar nu från landets 6-åringar!

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Mums! Tänk att ha ett skafferi i trädgården :) Kram Johanna

    SvaraRadera
  5. Härlig bild på allt egenodlat!

    Och här skiner inte solen kan jag lova, så det är bakning som gäller för vår del just nu.

    SvaraRadera