söndag 10 april 2011

mina projekt...



Vi har redan sommarblommor på köksbordet! Min stora tjej, som snart blir 6 år, plockar vårbuketter i skogen och trädgården och ritar sommarbuketter vid skrivbordet, de blir alla så söta!

Idag hoppas jag att slutföra mitt projekt Drivbänk som jag började på förra veckan, ska köpa färg att måla den med idag. Det blir lätt så hos mig, jag håller på med så många projekt samtidigt att de aldrig riktigt blir klara. Just nu håller jag på att göra en ny upphöjd rabatt till mina kryddor. Den ska kantas av stora stenar, och det är ju så tungt så det tar lite tid. Dessutom håller jag på att möblera om i köksträdgården, det är jordhögar och ogräshögar överallt, blandat med gamla pallkragar som inte riktigt vet vart de ska flytta. Material till nya drivbänkar ligger och väntar på att få bli ihopskruvade och målade, och planteringsbordet längtar efter att få bli ommålat. Under tiden kommer jag på nya roliga saker att göra... Någon som känner igen sig?

9 kommentarer:

  1. Härligt! Ska bli spännande att se hur drivbänken blir. Det där med högar i köksträdgården tycker jag låter härligt :) Stor kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Nääää, har väll aldrig haft sådana problem... ;0) Tänk om man kunde ha någon som gick efter en och slutförde det man påbörjat. Vore inte det underbart? Du har ju en rätt ny blogg så jag skulle gärna vilja lyfta fram den genom att tipsa om den på söndag. Om det är ok med dig...

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Tack för titten hos mig. Jag har provat gurkor innan men det är bara några få sorter som klarar sig utan växthus. Men det står på påsarna och de hittar du lättast på nätet (blomaffärerna här har bara de vanliga). Sorten jag har satt i år står det på att den inte alls behöver växthus.

    Lycka till

    Kram Teres

    SvaraRadera
  4. Tack snälla du..:)

    Önskar dig en fin kväll
    Stoor kraam Susanne

    SvaraRadera
  5. Hihi.... tror nog de flesta känner igen sig i det där. Finns alltid så mkt roligt att göra.

    Fina buketter tjejen gör åt dig :)
    Står sig oxå...
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Härligt med blommor!! Man blir så glad!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Hej och tack för titten!
    Nog känner jag igen mig alltid!! Man vill såå mycket och blir så ivrig att man påbörjar en massa utan att avsluta något ordentligt.

    Speciellt nu när man äntligen kan jobba i trädgården. Man har haft hela vintern på sig att drömma och planera så nu vill jag göra allt på en gång helst:)

    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  8. Tack Ullis för alla hjälp idag.Jag blir så himla sugen på trädgården när jag ser allt mysigt du gör. Bara för att det ska se ut som att jag redan trädgårdsjobbar så har jag lämnat säcken med löv och räfsan ute i trädgården,för när det är klart på altan och i kök så ska jag också trädgårdspyssla. Pallkragen ska jag bära upp till tomten och fylla den med jord och gödning och sen kryddor i krukor. Det tyckte jag var ett alldeles bra förslag. Men vad ska jag lägga under krukorna på altanen? Kram mamma

    SvaraRadera
  9. Det kallar jag en kreativ bukett. Så fin. Kan gissa vem som står bakom den.

    SvaraRadera