torsdag 7 april 2011

lunchsallad



Ett litet lunchtips! Gott och enkelt!

Klyfta eller skär rotfrukter i staplar (t.ex. morötter, palsternacka och potatis). Förkoka dem ev i lättsaltat vatten 3-4 minuter. Lägg rotfrukterna i en oljad ugnssäkerform, tillsammans med  klyftad lök (röd eller gul) och ev några vitlöksklyftor. Blanda lite olivolja med dijonsenap, grovt salt och ev lite timjan och häll över rotfrukterna. Ställ in mitt i ugnen på 200 grader 15-20 min. Klyfta tomat och lägg ner i formen tillsammans med några goda oliver. Ställ tillbaka i ugnen 10-15 minuter. Blanda rutfrukterna med ruccola och fetaost direkt på tallriken. Klart!

3 kommentarer:

  1. Tack snälla för dina fina ord på min blogg.

    Mums, vad man blir sugen på sallad!

    SvaraRadera
  2. Detta ska jag testa idag :) Ser helt underbart gott ut! Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Toppen! Äntligen lite recepttips! Precis vad jag behöver. Känns tryggt art dessutom få det av en mästerkock!

    SvaraRadera