tisdag 5 april 2011

melonplanta på utflykt



Häromdagen fick mina små melonplantor följa med ut i trädgården för att känna på den friska luften. (Lite kallt tyckte de dock att det var, medan fru Stockros tyckte att det var riktigt skönt!) Jag vet att det är ett litet projekt som kan misslyckas men i år ska jag ändå ge mig på ett försök att odla vattenmeloner i köksträdgården. Jag har köpt fröer som ska fungera att odla på friland, men har ändå tänkt bygga en drivbänk till plantorna. Tänk att kunna gå ut i trädgården och plocka in stora meloner! Får se om det blir en dröm som förverkligas!

4 kommentarer:

  1. Åh va spännande med melonplantor! Jag tror det kommer funka och håller alla mina tummar för det :) Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Oj, går det. Ska genast meddela mannen jag bor med, han brukar gilla svåra projekt. /Therese

    SvaraRadera
  3. Vad spännande! Jag har också gett mig på vattenmeloner i år men det känns verkligen som en chansning... Har tänkt odla dem i kallbänkar mot växthusmuren. Måste bara mura upp bänkarna först! ;0) Ska bli sååå kul att följa dina odlarmödor här framöver.

    Kraaam/ Anna

    SvaraRadera
  4. Det lät ju väldigt exotiskt, och framförallt väldigt, väldigt intressant! Hoppas jag får smaka när de växt till sig och blivit stora och saftiga :) Kram Jonathan

    SvaraRadera