tisdag 19 april 2011

lusse-katt




Idag har Lusse-katt flyttat hem till oss, och det var förstås kärlek vid första ögonskastet, eller ögonkasten, eftersom vi alla blev förälskade i honom. Det var visserligen en i familjen som var måttligt förtjust i honom, vår gamla katt, som bara fräste åt honom när han såg honom och sedan höll sig ute resten av dagen... Hoppas han ändrar uppfattning om honom snart. Enda nackdelen är att kattungen naturligtvis är lite extra beroende av oss just nu, och behöver vänja sig vid sitt nya hem, så jag och töserna har därför tillbringat hela soliga dagen inomhus! Bara gos och kel hela dagen... Phu så jobbigt ;-)

Är det förresten någon som har "recept" på nässelvatten som man kan gödsla med? Såg att det kommit upp en hel del nässlor vid stenmuren.

Ha det bra!
Ullis

6 kommentarer:

  1. Åhh vilken sötnos!! Lille Lusse-katt. "bara kel och gos" ja det är tufft :) han får verkligen mysa in sig i familjen ordentligt :) Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Ps. Vilken myskorg han har fått. Urhärligt tyg! :)

    SvaraRadera
  3. Jösses vilken liten goding! Vilka vackra ögon.
    Kul att du hittade till mig så jag kunde läsa här på din kreativa blogg.

    annika

    SvaraRadera
  4. Så otroligt söt liten kille! Jag har två långhåriga rackare här, men de är 1 och 6 år. Kul att du tittade in till mig, så jag hittade din fina blogg. Tyvärr tar man sig alldeles för sällan tiden att hitta nya bloggar. Hoppas du får en skön vårdag!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Hej igen,
    våra är ju innekatter. Så kan lova att det var livat.
    Men även om jag fick stålsätta mig när de väl lät sig gå i varandras väg (jag bodde då i en liten etta) så hade den stora inte ihjäl den lilla. Hon visade bara att det var hon som bestämde, eftersom hankatten då var liten så fick han ju lära sig det.
    Idag kan jag inte ens se rangen, utan det är mest vanlig hederlig "syskonkärlek". Så skulle de drabba samman, så försök att avvakta lite, krävs mycket för att de ska skada varandra har jag lärt mig med åren.
    Hoppas ni får en riktigt härlig påsk om jag inte kan kika in i helgen.
    Försöker ladda vårt trådlösa inför helgen i stugan men vill inte riktigt funka.
    Kram Malin

    SvaraRadera