tisdag 26 april 2011

klädd i rutigt



Vackrast i trädgården just nu är utan tvekan Kungsängsliljan. Den ser både stolt och näpen ut på samma gång, där den står klädd i rutigt och bockar.

Idag tänkte jag sätta ner några potatisar i jorden, jag hoppas det är inte är för tidigt, men jag tänkte täcka med lite fiberduk för att hjälpa dem mot eventuell nattfrost. Jag har förgrott potatis både i äggförpackning (utan jord) och nedstucken i jord i en liten plastkruka. Potatisen i krukan har redan fått blast på 15 cm  medan den andra potatisen enbart har fått lite bleka groddar. Har vi tur kan den krukodlade potatisen ge oss lite färskpotatis till midsommar!

Ha en skön dag!
Ullis

4 kommentarer:

  1. Den är så fantastiskt vacker. Otroligt härliga bilder syster :) Hoppas potatissättningen går bra idag. Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Oh, jag bara älskar dom, kungsängsliljorna, mina har dött ut en aning (två flyttar, stackars lökar) så jag skall införskaffa lite nya till hösten. Så underbara!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Kungsängsliljorna ser verkligen vackra och stolta ut! Jättefin bild.
    Jag ska snart visa mina korgar, hoppas du blir inte besviken;) de ser inte alls lika dina ut.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Älskar Kungsängslilja, en så vacker och näpen blomma. Ska köpa lök och plantera i höst, och hoppas verkligen på att den komme upp nästa vår. Har du någa tips på bästa odlingsplats?

    Ha det gott!

    SvaraRadera