tisdag 16 augusti 2011

dramat är över

Lusse, lite kåda på tassen, men annars mår han rätt bra.

Nu blev det visst en liten kattblogg här ett par dagar, men jag måste ju berätta hur det gick för vår lilla Lussekatt. Igår berättade jag att han var fast uppe i grannens 12 meter höga cypress, och att jag, när jag försökte hämta ner honom, blev attackerad av ilskna getingar. Räddningstjänsten, som inte brukar ingripa i dessa fall, sa att katten i alla fall fick sitta uppe i trädet i 2 dygn innan de kom, men det gjorde ett undantag för vår lilla Lusse. Igår kom brandkåren hit och hämtade ner vår lilla katt! Vilket drama! Vår lilla katt är nu kändis i grannskapet. Det är inte många katter som får åka skylift med en brandman! Han var rejält chokad igår, men idag verkar han ha hämtat sig och leker lite igen. Jag mår bra efter getingsticken, det kliar och svider men det kunde ha varit värre. Tack för era kommentarer igår!

Ha en fin tisdag!
Ullis

10 kommentarer:

  1. Oj, oh vilket äventyr. Tur att det slutade lyckligt. Jag tror nog det var många barn (och katter) som tittade avundsjukt på när Lusse fick åka skylift med brandman och allt. Hoppas han håller sig på marken nu och att inga andra får för sig att klättra högt upp ;-)

    Inte kul med dina getingstick men när någon är i nöd då gäller det att rycka ut.

    Hälsar Åsa som har en härlig hemmadag med barnen eftersom förskolan/skolan är stängd idag.

    SvaraRadera
  2. Åh så bra ! - o vilken tur att du inte blev värre stungen!
    Ha en underbar dag - antar att solen även skiner på dig idag ;-)
    kram

    SvaraRadera
  3. Åhhh, vilken tur och så snällt av brandmännen att hämta ner Lusse. Som kattmatte är man allt bra lycklig då. Sätt på lite snällkortisonsalva på getingsticken, det brukar hjälpa!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Åh vad bra, hängde inte riktig med, men efter att har läst de andra inlägg, förstår jag dramatiken. Hoppas att katten nu inte klättrar upp igen och att din getingbet snart slutar klia och svida.
    Önskar dig en bra dag!
    PS: Har bakat igår ditt müsli-bröd och fick mycket berömm!

    SvaraRadera
  5. Vilken tur - happy end! Hoppas kissen får något smaskigt att fira sin frihet med ikväll! Och att smörja kortisonsalva har du redan fått tips om ser jag, det brukar hjälpa vid bett av olika slag.

    Kram Hanna

    SvaraRadera
  6. Oj, vilken dramatik som verkar ha utspelat sig! Låter otäckt med getingarna, tur att det gick bra för dig. Och kissen, givetvis:)

    SvaraRadera
  7. Ja herrejösses vilken dramatik med ett mycket lyckligt slut förstår jag! Förstår att du skämmer bort kissemissen lite extra nu. Vilken osis med dessa getingar inpå kissens äventyr!! Sköt om er båda två nu. Jättesöt kisse (och jag gissar att brandmännen inte var så dumma dom heller=)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  8. Åh, så skönt att det löste sig och att Lussekatt mår fint!

    Kram!

    SvaraRadera
  9. Slutet gott allting gott! Bra att Lusse kom ner - hoppas att han lärt sig en läxa.

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  10. härligt att höra att den lilla busen är nere å fast mark igen! kram

    SvaraRadera