fredag 30 december 2011

polkagris?

virkat handtag
Okej, kanske har det gått lite långt, men visst piffar det virkade dörrhandtaget upp den gamla dörren! Vi har många fina gamla dörrar, i behov av renovering, här hemma. I väntan på att den renoveringen ska bli av tänkte jag ge de fula plasthandtagen en liten makeover. Här har jag använt mig av ett ganska tunnt garn och virknål nr 3. Jag har virkat en smal tub, med lock för ena änden, och därefter har jag trätt tuben på handtaget till tösernas rödvita rum.

Ha en skön fredag!
Ullis

8 kommentarer:

  1. Men det var ju hur gulligt som helst! Kan tänka mig att det blir lite överraskande om man bara tar tag i handtaget utan att veta om.
    Gott nytt år!
    kram Rebecca

    SvaraRadera
  2. Vilken härligt idé......
    Önskar dig ett Gott nytt år så syns vi igen 2012....
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  3. kul ide´,ha det så gott,maggan

    SvaraRadera
  4. Fräckt! :)
    Önskar dig ett gott nytt år!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Men så sött! Löser ju även problemet med dörrhandtag som smälls in i väggar och lämnar märken... :)

    Ha en härlig fredagskväll!

    Anna

    SvaraRadera
  6. Riktigt gulligt. Fast risken är ju att ni blir väldans godissugna ;-)

    Önskar dig och familjen ett härligt nytt år.Vi ses 2012!
    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  7. Hihi va gulligt, absolut finare än plast. Underbara gamla dörrar du har. Var rädd om dom. Kram.

    SvaraRadera
  8. Fantastisk idé! Önskar jag hade en gammal dörr att göra detsamma på.
    Kram kram /T

    SvaraRadera