söndag 11 december 2011

godis, snö och små figurer



I julkalendern idag fick våra töser en lapp där det stod att tomtarna behövde ett nytt hem, och att det var dags att bygga ett pepparkakshus till dem. Av alla våra julförberedelser tror jag de tycker att pepparkakshustillverkning är den roligaste! De spritsade kristyr, satte fast godis, åt godis och pudrade på massor av snö, och när allt var färdigt lät de inte bara tomtarna flytta in i huset utan alla figurer de hittade i sitt rum som var tillräckligt små. Nu står pepparkakshuset i köket, på perfekt lekhöjd!

God Jul på er!
Ullis

6 kommentarer:

  1. Hihi vilken kul idé! Självklart behöver tomten någonstan att bo ;-)
    Massa Kramar!

    SvaraRadera
  2. Helt fantastiskt. Man kommer lätt i håg hur det var att leka med ett pepparkakshus :). Kram T

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig ide!
    Måste vara en dröm att få leka med ett pepparkakshus!
    Ha en fin start på veckan, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  4. Vilken rolig idé :) Att göra pepparkakshus är skoj fast jag brände mig på fingrarna varje år p g a sockret.

    Fint det blev dekorerat
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Men så charmigt det är - gulligt med deras små djur till det fina huset.

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  6. Men va mysigt! Jag är också sugen på att göra ett pepparkakshus, men de sista gångerna jag har gjort det har det fallit ihop efter bara ett par dagar. Kanske bättre lycka denna gången :)
    Hoppas ni haft en mysig lucia, syster :)
    Kram Johanna

    SvaraRadera