lördag 14 maj 2011

lördagsarbete i trädgården


Idag är vi många som arbetar i trädgården. Vår lilla tös har plockat mängder med blombuketter...


... medan den stora tjejen har byggt en koja. "Nu kan ni inte sopa längre, för kvasten har livit en flagga!" sa hon stolt.


En syrenhäck håller på att växa fram, och jag hoppas verkligen att plantorna ska ta sig. Vi har grävt upp dem från ett annan plats i trädgården, och nu ska de istället få bilda en vägg för att skapa en liten mysig och insynsskyddad vrå i ett hörn. Dessutom håller jag på att höja upp en rabatt i trädgården och flytta dit perenner, bl.a. nävor och liljenkonvaljer, som tidigare har växt i en annan del av trädgården.


Härligt att blogger fungerar igen! Ni har alla mina inlägg kommit tillbaks, saknas bara några av kommentarerna.

Ha en skön och grön söndag!
Ullis

8 kommentarer:

  1. Vad duktig ni var! Här har det regnat egentligen hela dagen, känner mig lite hängig och har stökat bara här och där! Hoppas du ha en fin kväll! Ute

    SvaraRadera
  2. Härligt somriga bilder. Har mest gått inne idag och pysslat, men imorgon hoppas jag kunna komma ut och greja lite i trädgården jag också. Hur läge tror du det dröjer innan dina små syréner växt till sig?

    SvaraRadera
  3. Här har vi också fixat i trädgården idag! Flyttat jordgubbsplantor bland annat. Men nu behöver vi lite hjälp med vattningen uppifrån.

    Trevlig kväll!
    Agneta

    SvaraRadera
  4. Ja, det är lika bra att engagera hela familjen i trädgårdsarbetet! Här verkar folk ha varit väldigt engagerade i grillarna ute i trädgårdarna, grillröken har legat som en dimma i trakten :-D

    SvaraRadera
  5. Du har så fint o är så pysslig - det ger en enorm sinnesro att vara i trädgården.
    Jag vill oxå säga att vi är inne på maskrosmarmelad-omgång nr 2 - o även mina barn har kokat marmelad - det var en riktig HIT!
    godnatt säger jag nu för klockan är många!
    kram gisela

    SvaraRadera
  6. Låter som en riktigt härlig utedag.
    Hoppas ni får en minst lika härlig Söndag,
    Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Tack snälla du..jag hoppas att du har rätt..;)

    Uuunderbara bilder från trädgården:)

    Ha en skön söndag
    Kraam Susanne

    SvaraRadera
  8. Oj vilken fin trädgård ni har! Min drömträdgård tror jag visst :-) Och vad härligt med massa tulpaner. Är det för sent att sätta sådant nu alltså? Rackarns... dom som är så vackra. Får hitta på några andra färgglada blommor. Maskrosor kanske ;-)

    SvaraRadera