tisdag 22 november 2011

smutsiga fönster och ljushalsband




Årets första julpyssel blir små halsband till ljusen. Allt som krävs är träpärlor i valfri färg och ståltråd. Enklare kan det knappast bli!

Här hemma har vi dock inte börjat julpynta än. Jag vill få det städat ordentligt först, åtminstone vill jag putsa fönstren innan vi hänger stjärnor i dem. Men fönsterputsning är bland det tråkigaste jag vet, och resultatet blir aldrig bra, därför dröjer pyntet. På lördag kväll kommer jag förmodligen tänka: Äh, vi har ju ändå mest gäster på kvällarna, då syns det ju inte om fönstren är smutsiga! Och så får stjärnorna hängas upp ändå, framför smutsiga fönster.

Hoppas ni alla har fått en bra start på veckan!
Ullis

9 kommentarer:

  1. Så mysigt! Ja, fönsterputsning innan julpyntet är ju som att när man var tvungen att äta upp spenatsoppan innan man fick plättarna. Här hemma åkte stjärnorna upp utan fönsterputsning, det är ju ändå mörkt så stor del av dagen nu :P
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. det där med fönsterputsning känner vi alla till - surt som bara den - MEN som han säger Tony Irving.............köp en mirakel trasa - alltså en mikrofibertrasa - doppa den i varmt vatten - vrid ur o torka dina fönster - torka efter med silkespapper om du har eller en bomullstrasa - värre 'r det inte
    Ingen tvål - ajax eller andra krummelurer - bara den blåa mikrotrasan o vatten ;-)
    mycket nöje o kram
    gisela

    SvaraRadera
  3. Hej Ullis!
    Så gullligt det blir med en enkel pärlrad!


    Stort Grattis till vinsten i utlottningen!!
    Skriver du en rad med din adress till mig? info@stocksundgarden.se

    kram H.

    SvaraRadera
  4. Piffade upp hela ljusstaken! Kanon fint!
    Önskar dig en trevlig dag!

    SvaraRadera
  5. Ja visst är det tråkigt att putsa fönster??? Fast det blir fint efteråt:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  6. Men så glad jag blev för din kommentar hos mig, annars hade jag nog inte hittat hit till din mysiga blogg på ett tag. Vi "ses" nog många gånger framöver... får så mycket inspiration av alla, så tänk om man fick betalt för att snurra runt i bloggvärlden och suga i sig ;). Det där med fönsterputsning känner jag igen... flugorna har förstört mina flera gånger om denna milda höst, så jag vet inte hur noga det blir nu innan advent...men äsch, det blir jul ändå! /Kram Marie

    SvaraRadera
  7. Hej Ullis!

    Ja, den där fönsterputsningen... Själv får jag ta det lugnt med den pga min nacke. Det blir några då och då.

    Ett år använde vi oss av en fönsterputsarfirma och de tipsade mig om att det bästa du kan ha när du putsar fönsterna (och det som de själva använde) är en skål med vatten och Yes, en svamp att torka av fönsterna med, sedan fönsterrakan och kökshandduk. Inga mirakelmedel eller något utan bara vatten och yes för allra bästa resultat. Så det har jag kört med sedan dess.

    Vilka fina ljushalsband Ullis! Du är så härligt kreativ vännen! :)

    Sköt om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. Vad sött det blev! Jättefint!

    Här är inte heller adventsfint någonstans! Håller helt med dig om att det ska städas först och helst putsas fönster!! Annars finns inte riktigt känslan där... Har inte hunnit något alls i år pga vår utställning som börjar idag. Så fort vi är klara ska här städas så dammtussarna utplånas!

    En fin fredag önskar vi dig!

    Kram Emelie och Elin

    SvaraRadera
  9. Ullis, kan du inte lägga in detta inlägg hos mig, jag vill samla pysseltips för pysslare!
    Ha en bra vecka, kram H.

    http://stocksundgarden.blogspot.com/2011/11/sokes-tips-om-roliga-pyssel-lista.html

    SvaraRadera