onsdag 19 december 2012

virkat till granen


Jag hade hoppats på en vit jul i år, men just nu ser det ut som om det hoppet håller på att regna bort... Jag har sagt till döttrarna att om det är grått utanför våra fönster får vi skapa extra julstämning här inne, och det håller vi på med för fullt! Tyvärr tycker resten av familjen att jul innebär mycket tomtar och pynt, och det gör inte jag. Jag pyntar gärna med stjärnor i fönstret, och hyasinter och ljus på  bordet, men undviker helst tomtar och liknande julpynt. I tösernas rum är det fullt med tomtar och julgranskulor, det tycker jag räcker, men de övriga familjemedlemmarna tycker att eftersom de är tre, mot en, mig, borde tomtarna pryda alla övriga rum också...

Snart kommer i alla fall granen in, och den skapar verkligen julstämning! I år blir det virkat pynt, förstås. Mönstret till stjärnorna ovan har jag hittat på Drops Design.

God jul på er!
Ullis

5 kommentarer:

  1. De kommer att bli jättefina i granen! Jag skulle vilja ha virkade girland (ursäkta ev felstavning)av små stjärnor att ha i granen :)

    God Jul & Gott Nytt år! Passar jag på att skriva nu :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Visst är det kul med att vikra stjärnor! I år kommer de också hos oss i julgranen, jag tror det kommer bli riktig fint.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Oj så fina stjärnor du gjort!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  4. Vad fina! Jag gjorde en latmansvariant med mina stjärnor och gjorde dem i läder. Bara lite klippande så var det klart!
    Och du kan komma hit och hämta snö när som helst - det har fallit 80 cm snö här på fem dagar och det snöar fortfarande...

    SvaraRadera
  5. Jättefina stjärnor har du gjort, som riktiga snöstjärnor!
    Jag hittar många andra fina saker här hos dig också, många kreativa idéer. Men snö trodde jag fanns i hela landet nu, kanske om ni har tur får ni lite just till julafton...

    SvaraRadera