torsdag 3 januari 2013

lejon och magsjuka

virkat lejon

Ett nytt år är här och det inleds med en magsjuk familj! Det är bara jag kvar nu och jag går och väntar och känner efter om det inte bullrar lite i min mage också... Töserna ligger nerbäddade i soffan, tittar på Madicken och ritar och verka tycka att det faktiskt är ganska mysigt att vara sjuka...
 
 
På nyår träffade vi en liten ny kille, knappt 3 månader, och han fick ett virkat lejon av mig. Mönstret till lejonets huvud kommer från Virka glada amigurumis av Mia Bengtsson, men kroppen har jag ändrat lite på.
 
 
Ullis

3 kommentarer:

  1. Åh nej va trist med magsjuka, syster :( Hoppas familjen snart är på benen igen och att du slipper undan. Men du, vilket gulligt lejon :)
    Stor kram från lillasyster

    SvaraRadera
  2. Uh, det värsta som finns, typ! Hoppas ändå du klarar dig, ibland har man ju tur!
    Det var en fin present, ett rart och snällt lejon:)

    Ha det fint, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  3. Vilken fining!

    Hoppas du klarar dig nu och att familjen mår bättre snart!

    Kram!
    Lotta

    SvaraRadera